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BSc in Commerce

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Masahiko Kamekura

商学部 教授

亀倉 正彦

プロフィール

慶應義塾大学博士課程満期退学。修士(商学)。専門は経営管理(経営資源ベース論、コーディネーション、組織文化、リーダーシップ)と高等教育(アクティブラーニング、失敗学)。2010-2011文部科学省「大学生の就業力育成支援事業」の名古屋商科大学・取組担当者。2012-2014文部科学省「産業界のニーズに対応した教育改善・充実体制整備事業(中部圏23大学)」名古屋商科大学の取組担当者で、東海Aグループ担当副幹事校代表。主な業績に『失敗事例から学ぶ大学でのアクティブラーニング』(東信堂「アクティブラーニング・シリーズ」全7巻のうちの第7巻、2016、単著)、『アクティブラーニング失敗事例ハンドブック』(2014一粒書房、共著)、「経営資源ベース論」(『現代企業経営のダイナミズム』2002、第5章)、「“資源の生産力”としてのレント概念」(慶應義塾大学『三田商学研究』2005)など。

専門分野

リーダーシップ、組織行動

最終学歴

修士(商学), 慶應義塾大学

研究業績

  • Masahiko Kamekura (2020) In Search of the New Model of Commercial High School Education. The Journal of Business Education 30 :2434-6470
  • Masahiko Kamekura (2019) Application of allotted analytic Hierarchy process (aAHP) in group decision making problem. Journal of Global Business Society 5 :2186-2117
  • Masahiko Kamekura (2019) Managing Conflicting / Concurrent Values in Interorganizational Relations. Transactions of the Academic Association for Organizational Science, Vol.8, No.1, p.240-246 :Online ISSN : 2186-8530
  • Masahiko Kamekura (2018) Utilizing the intellectual heritage of the General Education (10). Journal of Japan Association for College and University Education 40 (2) :ISSN 1344-2449
  • Masahiko Kamekura (2018) A Case study on the evaluation of entrepreneurial ability of Participants at Nisshin Tourist Town Development event through Analytic Hierarchy Process. Global Business Society :2186-2117
  • Atsunori Nakasono & Hirotoshi Tanigawa (2018) Practical Guides to 'Really' Active Learning and its Critical Re-evaluation. Nakanishiya Publishing
  • Masahiko Kamekura (2018) Utilizing Intellectual Heritage of General Education (#10). Monograph of Japan Association for College and University Education 40th Annual Conference :-
  • Masahiko Kamekura (2018) A Case study on the evaluation of entrepreneurial ability of Participants at Nisshin Tourist Town Development event through Analytic Hierarchy Process. Journal of Global Business Society 4 (1) :2186-2117
  • Masahiko Kamekura (2017) Deep Learning and its Assessment. Proceedings of the 2017 IEICE General Conference :ISSN 1349-1377
  • Masahiko Kamekura (2016) Active Learning In the View of Failure Cases. Toshindo
  • Masahiko Kamekura (2015) Assurance of Learning(AoL) in Undergraduate Education : Using along Assessment Data and Management for AoL. Journal of the Liberal and General Education Society of Japan 37 (2)